Valutaváltó

FreeCurrencyRates.com
Hazánkban sokan helyezik most előtérbe a lakásfelújítást

A Wallplex Magyarország legfrissebb felméréséből kiderül, hogy a koronavírus-járvány a lakberendezési piac bizonyos szegmenseire eddig pozitívan hatott. A kutatás elsősorban a lakberendezési és lakásdekorációs termékek vásárlási szokásait vizsgálta a koronavírus-járvány idején. Egyrészt az otthon kényelme, illetve az otthoni munkavégzés megfelelő körülményeinek biztosítása előtérbe került, illetve a vásárlási szokások is megváltoztak. Egyre többen vásárolnak online lakberendezési vagy lakásdekorációs termékeket is. Másrészt az utóbbi időben a lakberendezési piacon egyre népszerűbb "Csináld magad" megoldások is tovább erősödtek. A járvány hatására a válaszadók 34%-a előre hozta tervezett lakásfelújítását, míg 17% elhalasztotta vagy időben megcsúszott vele, 18% a betervezett lakásfelújítással terv szerint haladt, a megkérdezettek 9%-a pedig csak azért vágott bele a lakásfelújításba, mert a bezártság hatására sok lett a szabadidejük, egyébként ők az idei évre nem terveztek lakásfelújítást. A kutatásban résztvevők 73%-a vásárolt már online lakberendezési vagy lakásdekorációs terméket idén, és ezeknek a vásárlóknak a 78%-a a kijárási korlátozás alatt. A válaszadók 57%-a költött online lakberendezési termékek vásárlására abból az összegből, amit a járvány előtt szabadidős tevékenységekre fordított. A megkérdezettek több mint 70%-a gondolja úgy, hogy a világjárvány hatására tovább erősödött a "Csináld magad" trend a lakberendezésben, hiszen a kijárási korlátozás következtében az emberek jelentős része olyan lakberendezési megoldásokat, alapanyagokat és termékeket keresett és vásárolt, amelyeknek a beszereléséhez vagy beépítéséhez nem volt szükség szakemberre.

=